Klacht of bezwaar

Het NCP NLQF streeft naar een zo goed mogelijke dienstverlening en een transparante inschalingsprocedure. Is onze dienstverlening of het besluit van Programmaraad niet naar wens? Dan kun je respectievelijk een klacht indienen of in bezwaar gaan.

Klacht

Het is mogelijk dat je niet tevreden bent over deze werkwijze of dienstverlening. Bijvoorbeeld als je onjuiste informatie hebt gekregen of niet correct bent behandeld door een medewerker. Dan heb je het recht om een klacht in te dienen. Een klacht gaat dus niet over de inhoud van een besluit. Het NCP NLQF heeft een klachtenregeling waarin je precies kunt zien hoe je een klacht kunt indienen.

Bezwaar

De Programmaraad neemt een besluit voor het vaststellen van het NLQF-niveau van de non-formele kwalificatie. Dit besluit wordt genomen aan de hand van de inschalingsaanvraag en de daarvoor voorwaardelijke validiteitsaanvraag. Ben je het niet eens met een besluit, dan kun je beroep instellen bij de Commissie van Bezwaar. In regeling behandeling bezwaarschriften vaststelling besluit NLQF kun je lezen hoe dat in zijn werk gaat.