Leven lang ontwikkelen in de logistiek en transport

Door ontwikkelingen als digitalisering en robotisering verandert het werk van logistiek medewerkers in rap tempo. LogicLeap, een opleidingstraject dat onderdeel is van Vervoerscollege Venlo, werkt  met leerlijnen op diverse niveaus voor logistiek medewerkers en transportplanners. De opleidingsniveaus zijn inzichtelijk gemaakt via NLQF. Medewerkers kunnen zich blijvend doorontwikkelen en zo wordt een leven lang lang ontwikkelen echt mogelijk en de transport en logistiek. Het blijvend opleiden van personeel voorziet in een grote behoefte bij werkgevers. Het vergoten van de competenties van medewerkers leidt tot een betere performance van de organisatie en zorgt voor meer binding met het bedrijf. Ontzettend belangrijk in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt.

Logo LogicLeap

Hybride leeromgeving

LogicLeap is een hybride leeromgeving. Kandidaten gaan met de opgedane kennis op het werk aan de slag. Ze leren in de dagelijkse praktijk. Een digitale infrastructuur, live workshops en learning on the job zijn de hoofdingrediënten van het hybride opleiden bij LogicLeap.

Leerlijnen met NLQF

Afgelopen jaren  is gewerkt aan een digitaal leerplatform en de ontwikkeling van inmiddels acht leerlijnen op diverse niveaus voor logistiek medewerkers en transportplanners. Roy Fleuren, directeur Vervoerscollege Venlo: ‘Het zijn stuk voor stuk krapteberoepen. LogicLeap maakt het mogelijk om op individuele basis keuzes te maken voor een persoonlijke ontwikkelrichting. Medewerkers kunnen zich blijvend doorontwikkelen op hetzelfde niveau of doorgroeien naar een ander NLQF-niveau. Doordat we diplomeren volgens het NLQF/EQF (European Qualifications Framework) zijn de opleidingsniveaus inzichtelijk en worden deze kwalificaties in heel Europa erkend. We bieden de opleidingen ook aan in het Engels, hetgeen een meerwaarde is voor het grote deel van de medewerkers in de logistiek met een migratieachtergrond.’

 Bron

© 2022 NLQF | Alle rechten voorbehouden. Het NCP NLQF wordt in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap uitgevoerd door CINOP. Deze website is mede gefinancierd met subsidie van de Europese Commissie